0

Mys på katthemmet

Hej alla kattälskare!
 
Igår på förmiddagspasset fick jag träffar katterna som har varit på det allra bästa humöret, GOS stod på schemat, nästan så man glömde bort all städ som behövde göras. Väl kommit fram till gallret in till katthemmet möts jag av ett helt gäng som jamade mig välkommen. Vilken känsla! Kan man känner sig mer älskad än att bli hälsat välkommen av dessa underbara katter? Nää det tror jag inte.
 
Ett förmiddagspass enligt mina rutiner börjar alltid med att jag gå runt och titta så att alla katter är där de ska vara enligt burplaneringen, är alla på plats får de komma ut och då jises, då blir det ett stort sammanträffande av (just nu) 19 katter som ska hälsa, pussa, brottas och gosas med varandra. Så härligt att se just de,  som man för några månader har sett hur de kom in i föreningen som en hemlös lite smutsig stackare, och nu tror man att det är en hel annan katt. Efter allt städ och stök för att kissarna ska ha det rent och fint satte jag  mig ner och filmade lite mysstunder med de katterna som ville.
 
OBS! Filmklippet är dubbelt så snabbt än verkligheten, då den annars skulle ha varit alldeles för lång :)
 

Kommentera här: